Graduation Project
Identity
Alles staat in verbinding met elkaar. Fysieke objecten, menselijke systemen en natuurlijke objecten worden aan elkaar verbonden, ook wel ‘Thingernet’ genoemd. Technische ontwikkelingen gaan in een snelvaart.
Onze privacy is gelijk aan facebook. Robots nemen het van de mens over. Wearables gaan ons leven bepalen. We dragen sensoren op ons lichaam en de elektronic Pill is aanwezig in ons lichaam. 3D en 4D-printen levert ontelbare mogelijkheden op om resources, kosten en milieu te besparen. Lokale productie zal productie van megafabrieken kunnen overnemen.
Ruilhandel zal weer terugkeren. Cybercrime ligt op de loer. Het uni-seksuele tijdperk breekt aan en dit heeft gevolgen voor consumentenproducten. Multinationals breken met tradities. Consume like a person: is het motto.
IDENTITY
Door grenzeloosheid van techniek en toegankelijkheid van informatie vervagen de grenzen van traditionele segmentering. Steeds meer mensen identificeren zich met het product, ongeacht of dit voor mannen of vrouwen is ontworpen.
Met IDENTITY wil L’Oréal Paris zich herpositioneren. De doelgroep zit tussen de Elnett en Studio Line consument in. Elnett is voor de glamoureuze kapsels en studio line voor de jeugdige/eenvoudige kapsels. IDENTITY is voor de cult volger, die zijn eigen identiteit goed kent en vertrouwt op legends (multinationals/duurzaamheid).
Haarspray lijkt een super vrouwelijk product, maar wordt ook veel door mannen gebruikt (gender contimination). Een goed voorbeeld zijn de profvoetballers. Niks mooier om een super vrouwelijk product neutraal te maken en de positie als (trend) visionair te bevestigen. IDENITITY rekent af met de traditionele rolverdeling van man en vrouw.
IDENTITY gaat om de schoonheid van binnen en buiten.
IDENTITY gaat om de schoonheid van binnen en buiten. De filosofie van L’Oréal Paris is dat iedereen, ongeacht zijn of haar leeftijd, geslacht, oorsprong of uiterlijk “het waard is”. Door te kiezen voor IDENTITY gaat L’Oréal Paris naast een substainability verantwoordelijkheid ook een sociale commitment aan. De ambassadeurs van L’Oréal geven een werkelijke beeld weer van gender identity (homo, hetro, androgyn, transgender of hermafrodiet). IDENTITY-ambassadeurs worden androgyne (on)bekende mensen met een sterke persoonlijkheid/identieit.
IDENTITY is verkrijgbaar in 3 sterktes (delicate, neutral en messy) en wordt gelanceerd met een gender neutrale campagne en is te koop via het retailkanaal (drogisterijen en lifestyle winkels) vanaf najaar 2015.
Styling & Concept: Pascale de Koning
Fotografie: Olga Simonenko
Grafisch ontwerp: Veerle Hoefnagels
Model: Cheraine Baljé, Dennis Bijleveld
Visagie: Elaine Nolten
Haarstyling: Frederique Neyhoff